تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













توقعات مشتری از فروشنده 

۱- من به عنوان مشتری اولین خواسته ام از فروشنده احترام است.
به عنوان یک شخص و یک انسان، دارای هویتی مستقل هستم که همیشه دوست دارم این هویت و شخصیت پاس داشته شود و از دیدگاهی محترمانه به من نگریسته شود. به نظر من در برخورد اول با مشتری باید با تفاوت هرچه تمام تر و با نشاطی بر خواسته از علاقه از وی استقبال کرد. با این کار هم شخصیت انسانی او را پاس داشته اید و هم وقتی من مشتری با برخوردی مشتاقانه و محترمانه روبه رو شوم، درصدد پاسخی مشتاقانه و محترمانه بر خواهم آمد.

۲- من در نگاه اول، ظاهر آراسته و مرتب کارکنان و محلی که در آن وارد می شوم را می سنجم.
 هرچقدر این ظاهر آراسته تر باشد، تشویش های درونی من کمتر و کمتر می شود و جای خود را به آرامش و احساس رضایت خواهد داد.

۳- عرضه تمامی کالا و خدمات مورد نیازم می تواند اطمینان من را به فروشنده افزایش بده.
 وقتی فروشنده من را به خاطر نداشتن کالایی از خود دور می کند، یقیناً برگشت من را به سوی خود  با تردید جدی مواجه کرده. پس به نظر من تا آنجایی که امکان دارد باید درخواست های مشتریان خود را پاسخ مثبت دهید.

۴- برای من کیفیت خدمات از مهمترین عوامل مراجعه است. 
از نظر من فروشندگانی موفق هستند که این کیفیت را برای مشتریان خود تضمین کنند . من به عنوان مشتری شاید بتوانم برخورد تند کارمندان را تحمل کنم، شاید بتوانم اتلاف زمان را نادیده بگیرم،  اما به طور قطع نمی توانم از کیفیت کار بسادگی بگذرم. من حتی حاضرم بهای بیشتری بپردازم،مشروط بر اینکه کیفیت خدمات ارائه شده را برایم تضمین کنند.

۵- قیمت خدمات و کالا نیز از فاکتورهای مهم مدنظرم است.
 من قبل از مراجعه به فروشگاه به احتمال زیاد به چند جای دیگر نیز سر زده ام و از قیمت جنس مورد نظر خود در بازار تا حدودی اطلاع دارم. من ضمن آنکه کیفیت کار را مدنظر دارم، مایلم که بهای کیفیت ارائه شده مناسب و با شرایط اقتصادی ام  سازگار باشد.

۶-  من به عنوان مشتری انتظار دارم در حداقل زمان ممکن خدمات ارائه شده را دریافت کنم و از طولانی شدن این زمان هراس دارم. 
بخصوص اینکه از مسیر های طولانی تری مراجعه کنم، از این رو ایجاد یک چرخه کاری مناسب که در آن بتوان از اتلاف وقت جلو گیری کرد خواسته درونی من است. در این چرخه دو اصل سرعت و دقت در انجام کار و توالی خدمات مهم هستند .

۷-  به نظر من ایجاد روح اعتماد و صداقت در محیط کار از پارامترهای استوار مشتری مداری است شما باید به این نکته ایمان بیاورید که حیات اقتصادی هر سازمانی و شرکتی به رضایت مشتریانش وابسته است و بدون حضور مشتری به بن بست می رسد.

منبع: www.aiau.ir

خلاصه شده توسط: لیلا قدیمی ذاکر


نوشته شده توسط لیلا قدیمی ذاکر | لینک ثابت | موضوع: عمومی , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com