تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













گارانتی یا مانور جلب مشتری 

گـارانتـی یا مـانـور جـلـب مشـتـری

با یکی از دوستانم که صحبت می کردم می گفت اگرچه میتوانست گوشی موبایلش را به قیمت ارزانتر از منطقه ... بخره اما خرید آن از یک فروشگاه معتبر، امتیاز بزرگ یکسال تضمین کالا را برایش به دنبال داشت و البته دوستم به عنوان تحصیلکرده اقتصاد، اهمیت زیادی برای دریافت تضمین سلامت کالا << یا به قول او گارانتی>> قایل است و این باعث می شه که هنگام خرید هر وسیله و کالایی به گارانتی آن کالا به عنوان یکی از مهمترین گزینه های موثر در خرید توجه داشته باشه.

عصر دیروز که به منزل یکی دیگر از دوستانم رفته بودم و از وی خواستم تلویزیونش را برای دیدن برنامه مورد علاقه ام روشن کنه اما او گفت تلویزیون خرابه و برای تعمیرش قراره از نمایندگیش بیان و با توجه به اینکه دیروز قرار بوده بیان و نیومدند امروز حتما" میان...

شب شد ولی از تعمیرکار خبری نشد!!!

امروز نیز دوستم دوباره برای خرابی تلویزیون تماس گرفت و گفتد تا یکی دو روز دیگه حتما" برای تعمیر تلویزیونش میان ؟!

داستان بالا داستان دائما" تکرار شونده ای برای همه ماست و آنقدر واقعی است که نیازی به یادآوری اش نیست...!

منبع: روزنامه همشهری

خلاصه شده توسط : کامران نشاطی زاده

وقتی که تعمیرکار برای هروسیله ای میاد، اگر از برگه گارانتی به مناسبت نداشتن مهر یا کج بودن امضاء و تاریخ و ... ایراد نگیره و همه وسایل کارش را نیز همراه داشته باشد، تا بتواند یک بررسی اجمالی از کالا نیز به عمل آورد و در آخر نیز عیب دستگاه را در مورد قطعاتی که مشمول گارانتی نمیشوند نداند، تازه باید دعا کنیم که لازم نباشد آنرا برای تعمیر به کارخانه ببرد چرا که در آن صورت باید چند روز منتظر کالامون باشیم و البته همچنان دلهره داشته باشیم که موقع بازگرداندن کالا با ایراد دیگری مواجه نشویم تا دوباره ...

آیا واقعا" مفهوم گارانتی همین است!؟

آیا از خرید کالای دارای گارانتی همین هدف را دنبال می کنیم!؟

آیا هنگام اضافه پرداخت در بهای کالا به امید برخورداری از آسایش و اطمینان از تضمین کارکرد آن انتظار مشکلات و هزینه های نامبرده را هم می کشیم!؟

و آیا واقعا" وظیفه نماینده شرکت فروشنده هزار ایراد وارد کردن به برگه گارانتی و عدم پذیرش آن است؟!

این موضوع اگرچه ساده است اما از جهات متعدد حائز اهمیته و پیامدهای های خطیر اخلاقی، اقتصادی، حقوقی را در بر دارد.

باید توجه داشته باشیم اگر هنگام خرید به ما گفته می شود مبلغی اضافه می پردازید تا اگر:

-          کالا خراب شد ظرف یکهفته در هر موقع که تعمیرکارشون وقت کند میان تعمیرش کنند

-          هزینه رفت و آمدشان به عهده ماست

-          برخی از قطعات کالا نیز مشمول گارانتی نمی شوند

-          برخی قطعاتش هم در بازار نبوده و یافت نمی شوند

-          هیچ تضمینی هم وجود نداره که دوباره به زودی وسیله مورد نظر به همان عیب دچار نشود ...

آیا باز هم دنبال کالای گارانتی دار می رویم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چنانچه هنگام معامله وجود یک تضمین کامل به نام گارانتی را به ما نوید دهند، اما در عمل با مسائل فوق مواجه شویم نخستین      واژه ای که به ذهن ما خطور می کند این است : << دروغ>>

با توجه به اینکه کالای خارجی هم که می خریم گارانتی و خدمات مناسبی ندارد اینک بیایید تصور کنیم تفاوتی میان گارانتی کالای ساخت داخل و گارانتی محصول خارجی (از حیث کارکرد و عمل) نیست و هر دو دارای نکات منفی یاد شده گارانتی هستند: شما کدام محصول را انتخاب می کنید ؟ موبایل داخلی یا خارجی؟ تلوزیون داخلی یا خارجی؟ ساعت داخلی یا خارجی ؟ ....

جواب با شما دوست عزیز است...

منبع: روزنامه همشهری

خلاصه شده توسط : کامران نشاطی زاده


نوشته شده توسط کامران نشاطی زاده | لینک ثابت | موضوع: بازاریابی و فروش , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com