تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













تئوری پنجره شکسته .... 

وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران

تئوری هست به نام "پنجره شكسته" كه می گوید:" اگر شیشه یكی از پنجره های یك ساختمان شكسته و به حال خود رها شده باشد، پس از مدتی عابرانی كه از مقابل آن ساختمان می گذرند به این نتیجه می رسند كه برای كسی مهم نیست كه این پنجره شكسته است و كسی به شكسته شدن پنجره های این ساختمان اهمیت نمی دهد. به مرور عابران بر تعداد شیشه های شكسته ساختمان می افزایند و بعد از شكسته شدن تمام شیشه ها، نوبت به خود ساختمان می رسد. بعد از ساختمان هم نوبت به خیابانی كه ساختمان در آن قرار گرفته می رسد." این تئوری در كاهش جرم در آمریكا در دهه نود كارایی بسیاری داشته است.


***یك فروشنده بد اخلاقSmiley، یك فروشنده كثیف، یك پیشخوان كثیف ، چیدمان بد محصولات از جمله شیشه های شكسته یك تجارت محسوب می شوند. تمام پنجره های شكسته در تجارت فیزیكی و قابل مشاهده نیستند،. معطل شدن پشت تلفن برای راهنمایی گرفتن برای تعمیر یك دوچرخه و شنیدن چند باره موزیك انتظار، پنجره شكسته است. جنس فروخته شده را پس نگرفتن، پنجره شكستن است. هر پنجره شكسته در تجارت، این پیام را به مشتری می دهد كه بنگاه اقتصادی مربوطه توجهی به كارش ندارد و هر روز این تفكر تقویت می شود. به این ترتیب مشتری بسیار خوشنود به مشتری راضی و مشتری راضی به مشتری ناراضی تبدیل می شود..." ***

 

* با این دید به شركت ها،فروشگاهها و اطرافتان نگاه كنید،متوجه میشوید که در کشورمان  پنجره های شکسته بیش از پنجره های سالم است*

منبع: www. is.blogfa.com

خلاصه نویسی: کامران نشاطی زاده 


نوشته شده توسط کامران نشاطی زاده | لینک ثابت | موضوع: عمومی , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com