تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













اثرات رضایت مشتری  

رضایت مشتری از سه طریق به افزایش درآمد و سود منجر می شود. تكرار خرید مشتری، خرید كالای جدید و خرید كالا توسط مشتریان جدیدی كه توسط مشتریان راضی به كالا تمایل پیدا كرده اند.

امروزه دیگر هیچ تولیدكننده و عرضه كننده ای نباید به فروش یك بار به مشتری بیاندیشد
 
نكته مهم این است كه در صورت نارضایتی مشتری، همه چیز به صورت عكس عمل كرده و درآمد و سود عرضه كننده را كاهش میدهد.

بررسیها نشان می دهد كه مشتریان ناراضی در انتقال احساس خود به دیگران موفق تر عمل میكنند
 “
ادواردز دمینگ” در این رابطه می گوید: سود در تجارت، مستلزم مراجعه دوباره مشتری است، مشتریانی كه به داشتن كالا یا خدمات شما مباهات كرده و دوستانشان را هم به مصرف كالای شما تشویق میكند.

فرآیند جلب رضایت مشتری
الف - شناسایی انتظارات مشتری؛
ب - طراحی كالا و خدمات براساس نیازها و انتظارات مشتری؛
ج - تولید و تحویل؛
د - مدیریت انتظارات مشتری؛
ه- سنجش رضایت مشتری؛
و - مدیریت شكایت مشتریان؛
«پیتر دراكر» می گوید: قصد هر تجارت، خلق و حفظ مشتری است.

 

منبع:  www.modiran-khansar.blogfa.com


نوشته شده توسط لیلا قدیمی ذاکر | لینک ثابت | موضوع: بازاریابی و فروش , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com