تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













فرآیند مشتری مداری 

امروزه تمامی شركتهای پیشرو در امر بازاریابی توجه ویژه ای را به وفاداری مشتریان خود دارند آنها می دانند كه هزینه بدست آوردن یك مشتری جدید بسیار بسیار بیشتر از هزینه نگهداری مشتری قدیمی  است  حتی فراتر از انتظار مشتریان خود عمل می نمایند تا مشتریان را برای تمام عمر در اختیار بگیرند از تكنیك تبلیغات شفاهی (كه به غلط به آن تبلیغات دهان به دهان گفته می شود word of mouth) ) استفاده می نمایند آنها واژه customer delight(دلشادی مشتری) را مد نظر قرار می دهند سطح رضایت مشتریان مهم خود را می دانند مشتریان خود را طبقه بندی نموده و برای هر دسته برنامه ریزی خاص خود را دارند .

«در گذشته نگاه ما به مشتری صرفا اقتصادی بود اما امروز فرآیند مشتری مداری ، یك فرآیند عمومی به طور مطلق است. یعنی هر فردی در فرآیند دولبه مشتری مداری قرار دارد ،در جایی مشتری دارد(فروشنده) و در جای دیگر خود مشتری است. پس باید به صورت فرآیند در نظر گرفته شود.
می بینیم كه در بحث ارباب رجوع، او به میل خود وارد چرخه نمی شود بلكه با تحمیل، ناچار به مراجعه به سازمان های دولتی است و به همین دلیل باید به او سرویس ویژه ارائه شود. او نباید برای آن چه كه مورد نیاز دولت است، مورد بی حرمتی و اذیت و آزار قرار بگیرد یا حتی سختی را متحمل شود.»
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با انتقاد از شیوه های رایج در پاسخ گویی به ارباب رجوع در بعضی از سازمان ها، اظهار می كند: «با استفاده از تكنولوژی مدرن و امكانات موجود میشود روش هایی را برای راحتی ارباب رجوع ارائه و اجرا كرد. مثلا شیوه های رایج چنان تغییر كند كه افراد بدون مراجعه و به وسیله تلفن یا اینترنت امور اداری و اجرایی خود را انجام دهند. در منزل بنشینند و درخواست پایان كار، شناسنامه، تمدید مهلت دفترچه بیمه یا كارهایی از این نوع را به سازمان ها و نهادهای مورد نظرشان ارائه بدهند.»
به نظر دكتر «محمدی»، تكریم ارباب رجوع به مفهوم واقعی یعنی تمهید چنین شرایطی.
روند اصلاح؛ از بالا به پایین
آیا می دانستید كه دستگاه های اداری اجازه ندارند در ساعات اداری جلسه بگذارند؟ آیا می دانستید برخی از متخصصان علوم مدیریت برپایی این همه جلسه و نشست در سازمان ها و اداره ها را ناشی از ضعف مدیران می دانند!!!!!!
«مهدی آذربرزین»، كارشناس ارشد مدیریت در اینباره می گوید: «وقت اداری صبح تا بعدازظهر به ارباب رجوع تعلق دارد و جلسه های اداری باید بعد از ساعت چهار برگزار شود.»

با عرض پوزش بابت قطعی قسمت نظرات میهن بلاگ متاسفانه امکان دریافت و استفاده از نظرات مفید شما عزیزان را نداریم...

 


نوشته شده توسط کامران نشاطی زاده | لینک ثابت | موضوع: عمومی , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com