تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













خلق و حفظ مشتری 

خلق و حفظ مشتری

نگاهی گذرا به تحولات بازارهای كشورهای صنعتی نشان می دهد كه همه فعالان باید عرصه كسب و كار را جور دیگر ببینند. باید بدانیم كه دیگر دوره صف كشیدن مشتریان و خریداران در كشور ما رو به پــایان است. كسب و كار امروز و آینده در مسیر مشتری مداری و مشتری محوری خواهد بود.

شاید زمان برای رسیدن به مشتری مداری دیر شده باشد ولی بایستی عرضه كنندگان و سازمانها بدانند كه بازار رقابتی امروز در برابر عرضه كنندگان بی توجه به خواست و نیاز مشتری، واكنش نشان داده و با خرید كالاها و خدمات رقیبان مشتری محور، اسباب حذف آنان را فراهم می آورد.

 توجه به مشتری و برآورد سازی نیازهای او یكی از اركان اصلی در بهبود كیفیت محصولات و خدمات در سازمان محسوب می گردد و چنانچه با توجه و دقت خاص روی مشتری نگریسته نشود، چه بسا مدیریت ، بصورت مناسب انجام نخواهد پذیرفت.

در واقع توجه به نیازهای مشتریان یك شرط لازم در جهت حركت بسوی مشتری مداری است ( و قطعاً شرط كافی برای این موضوع نمی باشد)

 

فکر میکنید چطور مشتریان از ما فاصله می گیرند؟

 

۳٪ از محل می روند٬ ۵٪ دوستی های دیگری شکل می دهند٬ ۹٪ به دلیل رقابت محصول از دست می روند٬ ۱٪ می میرند ٬ ۱۴٪ به دلیل نارضایتی و ۶۸٪ به دلیل بی تفاوتی یکی از کارکنان از دست می روند.

 

منبع:  وبلاگ مدیران خوانسار


نوشته شده توسط الهه مهرداد | لینک ثابت | موضوع: بازاریابی و فروش , تجارت و بازرگانی , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com