تبلیغات
وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران Cool Status Bar Scroller













رضایت مشتری چیست؟ 

رضایت مشتری چیست؟

هر مشتری پس از دریافت خدمت یا خرید و استفاده از یك كالا ممكن است به طور كلی راضی و یا ناراضی باشد، پرسش این است كه رضایت چیست و رضایت مشتری چگونه ایجاد می‌شود، در پاسخ باید گفت رضایت احساس مثبتی است كه در فرد پس از استفاده از كالا یا دریافت خدمت ایجاد می شود، احساس مورد نظر از تقابل انتظارات مشتری و عملكرد عرضه كننده به وجود می‌آید. اگر كالا وخدمت دریافت شده از جانب مشتری هم سطح انتظارات ارزیابی شود،‌در او احساس رضایت ایجاد می‌شود، در صورتی كه سطح خدمت و كالا بالاتر از سطح انتظارات مشتری باشد موجب ذوق زدگی و سطح پایین‌تر خدمت و كالا نسبت به انتظارات منجر به نارضایتی مشتری می‌شود. درجه رضایت، نارضایتی و ذوق‌زدگی افراد در هر زمان و در هر مورد متفاوت بوده و همواره به میزان فاصله سطح انتظارات و عملكرد عرضه كننده در غالب كیفیت كالا و خدمات مربوط می‌شود.

منبع: itpaper.ir


نوشته شده توسط الهه مهرداد | لینک ثابت | موضوع: عمومی , نظر ها () جهت ارسال این مطلب به دوستان خود از فرم زیر استفاده کنید...
Tell a friend about this page!
Their Name:
Their Email:
Your Name:
Your Email:













استفاده از مطالب وبلاگ تخصصی نیاز مشتری در ایران با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2007 © emdadsanat.mihanblog.com